Om

Annette

Tidigt var min tanke att utbilda mig till inredningsarkitekt på Konstfack, men min nyfikenhet och arbete i resebranschen drog mig istället utomlands under ett par år. Hemma igen studerade jag till marknadsekonom och hamnade i medie- och reklambranschen som projektledare och rådgivare. Några år senare läste jag till sist inredningsarkitektur, och år 2000 var jag färdigutbildad och startade mitt företag Dina Rum Stockholm. Ja, det blev en ganska stor, lång, givande och spännande omväg innan jag till sist började mitt arbete som inredningsdesigner.

Idag så hjälper jag mina kunder med inredning, färgsättning och ljussättning av deras hem, eller företag. Det är alltid mina kunders behov som är utgångspunkten i mitt kreativa arbete, och min uppgift är att vägleda och förverkliga deras drömmar utifrån deras önskemål. Ja, om det så rör sig om en uppfräschning av en hall eller en totalrenovering av en ny våning.

Förutom mina inredningsuppdrag har jag även uppdrag inom marknadsföring, PR och olika projektledarroller rörande inredning.

Samt att jag även arbetar mot media, som inredningsstylist. Och då består mitt arbetat av att skapa artiklar och bilder som ger inspiration till läsarna. 

Jag gillar verkligen mitt jobb, och jag gillar att se från det stora till de minsta detaljerna. Liknar mitt arbete med ett stort pussel, där alla bitar ska passa in. Min strävan är alltid att försöka lämna ett projekt med ett resultat som ligger över mina kunders förväntningar.

Varmt välkommen att höra av dig!

